Kan svenskar göra marknadsundersökningar?


Många tror säkert att marknadsundersökningar bara är till för personer som bor i USA och Kanada. Det är fel. Det kvittar var man bor i världen, man kan göra undersökningar överallt.

Kan personer från Sverige tjäna lika mycket pengar som personer från USA?

Nej. Det kommer att bli oerhört svårt att tjäna lika mycket pengar. Nästan alla webbsidor som du kommer att registera dig på kommer ifrån USA och dem vill först och främst att amerikaner ska svara på deras undersökningar. Men jag själv har märkt att det kommer undersökningar rätt så ofta som är till för människor utanför USA. Men helt klart, klar fördel om man är amerikan.

Ska jag först betala för en lista på undersökningssidor och sen betala för att registrera mig på sidorna?

Absolut inte ! Där finns vissa webbsidor på nätet som vill ha betalt innan du reggar dig men dessa sidor ska du akta dig för. När du har gjort klar en marknadsundersökning så kommer du aldrig att få betalt från dessa. Men sådana sidor finns inte hos Paid Surveys At Home . Alla webbsidor som du kommer att rekommenderas är helt gratis.

Hur får man pengar ifrån företagen?

Där finns 2 standardsätt att få tag i sina pengar som man tjänar. Det första och lättaste sättet är PayPal. Med ett PayPal konto kan du få insatt pengar från hela världen. Det är väldigt smidigt. Gå till PayPal.se för att läsa mer. Det andra sättet är att få en check hemskickad till sin adress. Vissa företag väljer detta istället för PayPal. När man genomför en marknadsundersökning så får man inte bara belöning i pengar direkt, man blir också automatiskt tillagd i månadsdragningar och kan vinna uppemot 1000$. Vinner du så får du ett mail och pengarna blir insatta på ditt PayPal konto.

Jag har hört att betalda undersökningar är bluff, är det så?

Jag vet också att många säger att detta är bluff och båg. Men dessa personer ger sin inte tid. Den första månaden kommer man inte att tjäna mycket och man kommer att få begränsat med Paid surveys att göra. Det kommer att ta sin lilla tid att registrera sig på alla olika paid surveys sidor också. Därför är tålamod A och O om man ska tjäna pengar på detta sätt. Den första månaden blev det bara 227$ i förtjänst för mig. Men som sagt, detta tjänade man på att svara på frågor...
Andra månaden dubblade jag inkomsten och kom upp i 482$. Målet är 1000$ varje månad och det kommer jag att lyckas med inom snar framtid.

 Vill du också ha som mål att tjäna 1000$ extra varje månad?

Med BETALDA UNDERSÖKNINGAR på nätet är detta 100% möjligt !

OBS: Vissa företag vill bara ha personer ifrån USA och Kanada men Paid Surveys At Home har en liten kolumn som där presenteras vilka länder det är till för. Så det behöver du aldrig leta upp själv.

7 kommentarer :

  1. Jag köpte detta program för 2 veckor sen och e supernöjd! Har redan registerat mig på ungefär 40-50 sidor och har svarat på 12 surveys redan. Är uppe i 96 dollar.

    Det är ju riktigt roligt :D

    Tack!

    SvaraRadera
  2. Riktigt roligt att höra ! :) Det är otroligt roligt när någon skriver hur det går och ännu bättre blir det om de går bra :)

    Detta är ett av de enklaste sätten för att tjäna lite pengar på nätet och jag är glad över att ha kunnat hjälpa dig.

    Du får gärna skriva hur det går för dig i framtiden :)

    SvaraRadera
  3. Hej jag är registrerad på Surveys at Home men vill bara göra undersökningar som jag fyller i, alla dessa on-line surveys är väl vad jag förstår något som man sitter uppkopplad med andra och diskuterar i grupp. Har jag fel?

    SvaraRadera
  4. Tjäna Pengar På Internet16 maj 2011 07:15

    Hej :)

    Nä, sitter man uppkopplad med andra och diskuterar så kallas detta för focus grupp. Dessa ger bättre betalt än "vanliga" surveys då dom tar längre tid att slutföra och att dom också är väldigt specifika.

    Man väljer alltid själv vad man vill göra och man är aldrig tvungen om man inte känner för det.

    SvaraRadera
  5. Tjäna Pengar På Internet18 maj 2011 09:20

    Vill passa på att tipsa om min nya sida som heter SurveysPaid där ni kan hitta en ny survey databas som jag använder mig av och även de andra 3 :) Nu ska jag komma upp i 1000 survey sidor !!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    En dum fråga: varför köpa en databas? Alla dessa sidor finns väl tillgängliga på google? Så fort sidor vill ha betalt för att du ska kunna tjäna pengar blir man misstänksam.

    Tacksam för svar :)

    SvaraRadera
  7. Hej !

    Absolut, det har du helt rätt i. En databas är inte "livsviktig" och man kan hitta samtliga sajter via sökmotorer såsom t.ex Google.

    Men... att hitta hundratals olika sajter komemr att ta en evighet. Därför har någon annan redan gjort "jobbet" så att säga och satt ihop en lista på alla tillgängliga sidor som erbjuder betalda undersökningar.

    Därför är kostnaden för en sådan lista väldigt låg jämfört med allt det jobb som personen bakom listan måste ha gjort. Det har tagit lång tid att sammanställa över 500 olika survay sidor !

    Men visst, googla du på :) Nackdelen är att det tar otroligt mycket längre tid.

    SvaraRadera