Jag har tjänat över 100.000 kr med hjälp av betalda undersökningar på 7 månader!


För nästan exakt 7 månader sedan så bestämde jag mig för att ta ut alla intjänade pengar från mitt Paypal konto och börja från 0 kr. Anledningen var ett mail som damp ner i min E-post inkorg där en läsare undrade hur lång tid det skulle ta för henne att få ihop 100.000 kr om hon startade med betalda undersökningar.

En väldigt svår fråga för mig att svara på så jag gav henne det tråkiga svaret "det beror på hur engagerad och hängiven du kommer att vara under hela perioden". För en sak är säker. Att tjäna pengar på betalda undersökningar på nätet är ingen dans på rosor. Det är inget "flashigt" jobb som innebär att pengarna rullar in utan någon ansträngning. Man måste vara redo att jobba hårt och även mycket. Iallafall i början. Efter ett tag rullar det på lite lättare när man blivit lite "varm i kläderna" och förstår hur allt fungerar.

Men det är inget snack om att det är tidskrävande. Men tiden man lägger ner ger pengar i plånboken. Oftast 200-300 kr för kanske 45-60 minuters arbete. Har du en bättre timlön än det så får du mer än gärna kontakta mig :)

Nu kom jag bort ifrån ämnet. Jag bestämde mig iallafall för att undersöka hur lång tid det skulle ta för mig att få ihop 100.000 kr genom att enbart svara på undersökningar som jag fick skickade till min E-post adress. Betalningen skulle sedan ske via Paypal. Finns ett fåtal undersökningssajter som använder sig av andra betalningsmetoder men dessa la jag åt sidan för detta experimentet.

Det har varit en lång resa och det har tagit mig många timmar men här nedanför ser du resultatet:

Klicka för att få en större bild
Bilden här ovanför är en skärmdump från mitt Paypal konto och som du kan se har jag äntligen sprängt 100.000 kronors vallen. Den bedriften lyckades jag med under gårdagen då jag gjorde 3 olika undersökningar som jag fick 30$, 45$ och 55$ (runt 870 kr) för att slutföra. Detta tog mig ungefär 3 timmar sammanlagt men det blev en fin timlön. Runt 290 kr :) Jag har alltid fått betalt i dollar men efter det så har jag konverterat pengarna till svenska kronor som du också kan se.

Under det röda området så står mitt fullständiga namn men det har jag valt att täcka över då jag gärna inte vill avslöja detta för någon. Finns tyvärr människor i vår värld som inte klarar av när det går bra för någon annan så för min egen säkerhet väljer jag att inte avslöja det.

Om vi då räknar på det lite. 100.779,70 kr för 7 månaders arbete. Hur mycket har jag då fått ut i månadslön ?

100.779,70 delat med 7. Då får vi fram summan 14.397,10 kr

Med andra ord så har alltså min genomsnittsinkomst landat på 14.397,10 kr under dessa 7 månader. Det var mer än vad jag hade förväntat mig när jag startade upp projektet så jag kunde inte varit mer nöjd än vad jag är just nu.

Jag har inte tjänat dessa pengar genom att svara på undersökningar hos svenska sajter. Då hade jag nog hunnit bli gråhårig innan skulle jag tippa på... Jag har köpt och använt mig av följande:

Paid Surveys At Home

Get Cash For Surveys

Surveyspaid

Efter att ha investerat MYCKET pengar på olika digitala produkter så har jag kommit fram till att dessa 3 är de allra bästa som finns ute på marknaden just nu. De tillhandahåller precis allt och lite till för att snabbt och enkelt komma igång. Är man taggad till att börja tjäna pengar med betalda undersökningar så är det nästintill obligatoriskt att ha dessa. Annars kommer man att få jobba i motvind redan från starten och det är bara onödigt.

Nu har det gått ungefär 4,5 år sedan jag svarade på min första undersökning online. Sedan dess har jag kommit en ganska bra bit på vägen och tänker jag tillbaka så har resan inte varit helt problemfri. Men den har varit väldigt spännande och jag tänker fortsätta med betalda undersökningar tills jag slutar att andas. Det är utan tvekan ett av de allra bästa sätten för att tjäna pengar online på och även ett av de enklaste då vem som helst kan göra det utan några som helst förkunskaper.

6 kommentarer :

  1. hej,

    Jag blev väldigt inspirerad över att du kunde tjäna över 100k på 7 månader så jag valde att köpa de sakerna du rekommenderade igår. Har inte så mycket erfarenhet kring sånt här men jag behöver pengar då jag nästan precis blivit uppsagd från mitt jobb.

    Men det jag vill komma fram till är att jag blev ganska överraskad och glad när jag bara efter någon timme igår fick min första undersökning till min e mail! Där stod att värdet va 15$ och den skulle ta 20 minuter att slutföra.

    Jag tog tiden och det tog mig 26 minuter och bara för några minuter sedan fick jag 15 dollar insatt på mitt Paypal konto !!! :D Detta verkar lovande och även fast 15 dollar inte är så jättemycket pengar så är det väldigt mycket för mig då jag är arbetslös.

    Jag tycker att det är väldigt kul och inspirerande att du delar med dig och hjälper andra att komma igång. Jag gillar din blogg och jag är jätteglad att jag redan lyckats tjäna pengar på betalda undersökningar :) Jag har all tid i världen då jag bara går hemma och skulle detta fungera så skulle jag vara evigt tacksam.

    Har inte fått någon ny undersökning idag men jag håller just nu på att registrera konto på en massa olika sidor. För man får väl fler undersökningar ju fler sidor man registrerar sig på som jag förstår det ?

    SvaraRadera
  2. Hej Marita,

    Tack för din kommentar och det känns kanon att du redan har kommit igång efter så kort tid att tjäna pengar med hjälp av betalda undersökningar!

    15$ för 26 minuters är inte helt fel och såna undersökningar kan du förvänta dig att få många fler av i framtiden kan jag lova :)

    Det stämmer bra det. Ju fler sidor du reggar konto på desto större blir chansen till att mottaga undersökningar via E-post. Just därför är det viktigt att ha tålamod i början då man måste regga konto på en hel del sajter. Inget roligt jobb men som du själv redan har fått uppleva, man får lön för "besväret".

    Jag har varit aktiv sedan 2010 och jag har nu konto på över 2500 sidor som tillhandahåller online undersökningar. På grund av antalet så har jag inte några större svårigheter att tjäna en ansenlig summa pengar varje månad. Jag har till och med "lyxen" att tacka nej till vissa undersökningar som man "bara" får 5-10$ i ersättning för att slutföra.

    Men sätt upp ett mål för varje dag. Regga mellan 5-10 nya konton/dag och inom snar framtid så kommer undersökningar att trilla in till din E-post med jämna mellanrum.

    Uppdatera gärna mig och alla andra hur det går för dig i form av kommentarer hår på sidan. Det kan säkert sporra många andra till att testa och själv upptäcka hur enkelt och smidigt betalda undersökningar fungerar :)

    SvaraRadera
  3. Hur går det nu? Finns det möjlighet att få lista på sidor du reggat dig till som fungerar för oss som bor i sverige? Högst upp de som ger ut undersökningar ofta och de som betalar bra, i den ordningen.
    Du kan göra lista och sälja till de som är intressrade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går fortfarande oerhört bra och även fast det alltid skickas ut mindre undersökningar under sommaren så låg jag stabilt på 15.000 kr under både juni och juli så jag är ganska nöjd :)

      Har fått den frågan ett antal gånger och jag håller på att sammanställa en sån lista. Tänkte samla ihop 500 sidor som man som svensk kan tjäna riktigt fina pengar på innan jag ska sälja den för en billig peng. Så stay tuned!

      Radera
  4. Hej,
    Detta låter mer o mer intressant att testa på och jag har läst en hel del men det tog tvärstopp när du skrev att du har konto på 2500sidor och registrerar 5-10konton per dag. Vad menar du med det? känns som att det är 90% av allt jobb om jag fattar det rätt.

    Lite trist att Marita inte återkopplat från att va arbetslös till detta när det snart gått 2år sedan hon började =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,

      Det är just de som krävs för att man ska kunna komma upp i såna summor som jag tjänar, att man reggar konto på många olika ställen. Då tjänar man helt enkelt mer pengar. Men att t.ex vara medlem på 50-100 survey sidor kan enkelt generera en 200-300 dollar extra i månaden och det är inte fy skam. Så det beror på hur mycket "jobb" man är redo att lägga ner.

      Jag reggar nya profiler på sajter i stort sett varje dag. Är snart uppe i 3000 och du kan ju själv förstå hur mycket pengar jag drar in i månaden... ;)

      Radera